Decret d'Alcaldia express per fomentar la participació a Blanes

La mesura entra en vigor en el ple d'aquest dijous 31 de desembre

Des de la CUP ens volem afegir a les felicitacions que està rebent l'equip de govern del nostre poble després que l'Alcalde hagi aprovat per Decret d'Alcaldia una modificació exprés del Reglament Orgànic Municipal (ROM) i del Reglament de Participació Ciutadana, amb la voluntat de potenciar la participació ciutadana en els plens municipals.

Una de les novetats més destacades és la possibilitat de que els veïns i veïnes de Blanes puguin realitzar propostes d'inclusió de temes de debat a l'ordre del dia dels plens municipals, a través d'una recollida de signatures.

La mesura, que ha estat avalada pel Secretari de l'Ajuntament, preveu la possibilitat d'incorporar les propostes a debat quan aquestes vinguin avalades per la recollida de 100 signatures de persones majors de 16 anys que estiguin empadronades a Blanes. Al mateix temps, es permetrà a les promotores que puguin defensar la proposta durant la seva discussió en el Ple, amb els mateixos drets d'intervenció i rèplica que els regidors i regidores del consistori.

Aquesta i la resta de modificacions del ROM i del Reglament de Participació Ciutadana entraran en funcionament en el Ple ordinari previst pel proper dijous 31 de desembre, en el que un col·lectiu de joves portaran a Ple una proposta d'oci nocturn popular i alternativa i el veïns de plaça Independència demanaran mesures urgents per a pacificar el trànsit d'aquest conegut indret.