Fem públic el contingut de la carta que hem entregat aquest matí a l’alcalde de Blanes per exigir garanties pel 9N

La CUP hem demanat formalment aquest matí al govern municipal que doni compliment a la moció aprovada pel Ple del nostre Ajuntament el passat 25 de setembre i que treballi per facilitar les accions i els tràmits necessaris per a la realització i l'èxit de la votació del 9 de novembre.

Des de la CUP entenem que ens situem davant d'un escenari excepcional pel poble català i que mai res ni ningú ens pot negar el dret a decidir i el dret a votar com a poble. Un dret internacional que l'Estat espanyol intenta negar. Per aquest motiu, emplacem a l'Ajuntament de Blanes a estar a l'alçada de les circumstàncies per tal que el 9 de novembre la població pugui expressar lliurement la seva opció de futur per a Catalunya. I per a garantir l'èxit de participació des de la CUP realitzarem un seguiment constant i ens personarem a l'Ajuntament per tal de comprovar que tota l'operativa s'està desenvolupant correctament.

Així mateix, la CUP anunciem que seguirem treballant pel Sí-Sí i per promoure la participació de la societat blanenca en l'exercici del seu dret a decidir el futur polític del poble català.

Des de la CUP emplacem el govern municipal a garantir l’operativa següent:

• Que l’Ajuntament comuniqui i posi a disposició de la Generalitat de Catalunya espais municipals per a poder realitzar les votacions el 9N.

• Que l’Ajuntament faciliti l’ús de les cartelleres municipals i permeti la instal·lació d’altres suports (com ara pancartes i plafons) que facilitin el desenvolupament i visualització de la campanya per tal que partits i entitats puguin manifestar del seu posicionament.

• Que, conjuntament amb la Generalitat, s’iniciï immediatament la difusió de la campanya institucional (especialment als mitjans públics com ara Ràdio Blanes) i que l’Ajuntament faci una crida a la participació de la població.

• Que s’ubiqui en un espai visible de la façana de l'Ajuntament una pancarta fent una crida a la població a votar el 9N.

• Que l’Ajuntament faci arribar a tots els habitants de Blanes tota la informació sobre el 9N i els llocs de votació.

• Que el servei de transport públic es posi a disposició gratuïta a totes les persones per garantir el desplaçament fins als instituts o llocs de votació.

• Que es constitueixi una Comissió tècnica de partits i entitats per fer un seguiment del desplegament de l'operativa per a garantir el màxim èxit de la consulta del 9 de novembre i que pugui comprovar diàriament l’acompliment dels passos necessaris per a la realització de la consulta.

• Que l’Ajuntament ordeni al cos de Policia Local que posi tots els mitjans disponibles per protegir les urnes i garantir que el 9N sigui una jornada de votació participativa sense incidents.