La CUP de Blanes denúncia que el govern municipal té segrestada la participació de la ciutadania en la política municipal

Ho fa amb una innocentada publicada ahir a la seva pagina web i a les xarxes socials de la formació

La CUP de Blanes, aprofitant la diada dels innocents, ha volgut denunciar la interpretació restrictiva del Reglament Orgànic Municipal (ROM) que està realitzant l’equip de govern i el Secretari de l’Ajuntament per a dificultar la participació de les entitats als plens municipals, publicant ahir una notícia en que irònicament felicitava l’equip de govern per a fomentar la participació ciutadana.

La CUP denúncia que l’equip de govern i el Secretari estan vetant sistemàticament la possibilitat que les entitats puguin presentar propostes de manera directa en el Ple municipal sense passar pel filtre dels partits polítics. Aquesta lectura restrictiva del reglament contradiu l’esperit amb que es va dur a terme la modificació del ROM, aprovat definitivament el 26 de juny del 2014, en el que es contempla de manera expressa que les entitats puguin presentar propostes sobre temes de competència municipal quan tinguin un interès legítim amb la petició.

La formació independentista lamenta que el passat mes d’octubre es va vetar a l’Associació de veïns de La Pedrera – Carretera de Lloret presentar directament la moció que demanava urgentment la neteja de la totalitat de la riera i que el passat mes de novembre es vetés també la presentació directa d’una moció d’arrelament favorable a les persones migrades sense regularitzar, que havien presentat les associacions Labora Blanes, Endam Kafo i Kael Bessel.

Davant d’aquests fets la CUP demana obertura de mires, voluntat política i una rectificació immediata en la manera d’interpretar el ROM per part del govern i el secretari municipal. A més, la formació independentista insisteix en la necessitat urgent de reformar aquest reglament i denuncia la interpretació restrictiva, mutable i esbiaixada que se’n fa actualment.

Per últim, la CUP també vol recordar que al seu dia ja se li va vetar per “motius jurídics” una proposta per incorporar al ROM la possibilitat de que els ciutadans a títol individual poguessin fer arribar propostes al ple avalades per una recollida de signatures, una figura participativa contemplada a dia d’avui en els reglaments de poblacions com Torelló, Sitges o Sant Cugat del Vallès.