La CUP de Blanes valora molt positivament l’aprovació de la moció en suport al 9N i la pressió ciutadana que ho ha fet possible

La CUP de Blanes valora molt positivament el resultat final del Ple extraordinari d’aquest dijous, en el qual s’ha aprovat la moció impulsada per l’AMI per tal de demanar el compromís i el suport dels municipis amb la convocatòria de la consulta del proper 9 de novembre. En aquest sentit, la CUP ha manifestat que ’’el suport aconseguit al Ple d’avui suposa un important pas endavant per consolidar la democràcia i el camí cap a l’exercici del dret a l’autodeterminació del poble català’’.

La formació de l’esquerra independentista considera imprescindible la feina en positiu feta des del teixit associatiu local quan el passat 11 de setembre, a proposta de l’ANC de Blanes, una trentena d’entitats locals van signar un compromís amb la convocatòria de la consulta del 9 de novembre. En aquest sentit, la pressió positiva exercida des del carrer ha donat els seus fruits amb la moció aprovada avui pel consistori blanenc. El portaveu de la CUP ha afirmat que 'això no fa més que demostrar que cal avançar cap a noves formes de fer política i d’entendre la relació entre el poder i el poble, sobretot quan és la ciutadania qui exerceix el contrapoder popular necessari i imprescindible per impulsar politiques valentes que ens facin avançar com a poble'. Segons la CUP, 'avui n’hem vist un exemple i aquesta hauria de ser la praxi habitual per fer política al servei de la gent i les seves demandes, en aquest cas poder votar lliurement el 9 de novembre'.

Convocatòria davant de l’ajuntament si l’estat veta la consulta

L’esquerra independentista de Blanes fa una crida a la mobilització popular davant qualsevol imposició o vet per part de l‘estat a la convocatòria de la consulta del 9 de novembre i porta al carrer la campanya 'per un referèndum tant si com no: desobediència', amb la qual s’aposta per la desobediència a l’estat com a única alternativa per tal de garantir la celebració del referèndum del 9N.