La CUP presenta la proposta independentista i de ruptura per les municipals a Blanes

El passat diumenge 1 de març la CUP de Blanes va dur a terme la presentació de la seva candidatura per a les properes eleccions municipals del mes de maig. Al llarg de l’acte, els caps de llista de la formació, Jaume Pujadas i Clara Castrillo, van exposar els principals eixos de la proposta política de la candidatura blanenca de l’esquerra independentista.

La CUP va voler manifestar d’entrada el seu compromís tant amb les reivindicacions socials com amb la lluita per la independència. Així, la Clara Castrillo va afirmar que “cal fer dels municipis un actiu per garantir el camí irrenunciable cap a la independència, tot posant l’Ajuntament de Blanes en la primera línia per encarar el procés constituent de república catalana i la construcció nacional dels Països Catalans”.

Els portaveus de la formació independentista van repassar també la tasca realitzada aquests darrers anys, tant pel que fa a la implicació en diferents espais i moviments socials de la vila com en l’impuls i promoció d’iniciatives institucionals, com ara les referents a la participació ciutadana en els plens municipals o la modificació d’ordenances municipals per dotar-les de sensibilitat social. En aquest sentit, el cap de llista de la formació, Jaume Pujadas, va manifestar que “l’objectiu de la CUP és proposar una alternativa real que ens permeti capgirar l’actual manera d’entendre la política municipal, apostant per un model de poble basat en la participació directa de la ciutadania en la presa de decisions per tal de definir, des de tots els sectors socials, el poble que volem els blanencs i les blanenques”.