La CUP rebutja l’oferiment d’entrar al govern municipal

Després de valorar la proposta de l’Equip de Govern de l’Ajuntament de Blanes (PSC-CiU) per entrar a formar part del govern municipal, l’assemblea de la CUP de Blanes vol manifestar el següent:

- Considerem que ara mateix la CUP no pot entrar a formar part de l’equip de govern municipal però, tal com ja vam manifestar just després de les eleccions municipals del passat 24 de maig, estem disposats a treballar i a aportar tota la nostra capacitat per impulsar polítiques que transformin la nostra societat, per avançar cap a propostes reals d'aprofundiment democràtic i de transformació social al servei de les classes populars.

- La CUP ens vam presentar a les eleccions municipals amb una proposta política clara que pretenia impulsar i posar sobre la taula una alternativa a les formes de fer política que s’han anat succeint al consistori blanenc i, sobretot, avançar cap a altres maneres d’entendre la política representativa i governar el municipi amb la implicació de la ciutadania i del teixit associatiu.

- Hem demanat reiteradament a l’equip de govern, després de més de 200 dies de formalitzar-se el pacte PSC-CiU, que clarifiqui públicament quin és el projecte de poble que es vol tirar endavant en aquesta legislatura, però encara no hem rebut cap resposta. En aquest sentit, ni podem ni volem formalitzar cap acord global, ni molt menys signar un xec en blanc, amb un equip de govern que encara no ha definit quin es el seu pla d’acció municipal.

- Aprofitem aquestes línies per reiterar aquesta demanda. Quin és el projecte de govern per a aquesta legislatura? Quines són les principals línies d’actuació en matèries d’urbanisme, participació, serveis socials, habitatge, educació, model econòmic, etc? Ho hem estat demanant des de l’inici de la legislatura: és necessari que es clarifiqui i es faci públic al conjunt de la ciutadania de Blanes.

- La CUP ens vam comprometre a impulsar noves formes de fer política que integrin la participació i la implicació directa de la ciutadania i de les entitats en la política municipal.

• En aquest sentit, hem xocat constantment amb l’equip de govern en aspectes com la participació ciutadana als plens municipals, en els quals s’ha posat de manifest una interpretació restrictiva del ROM que ha conduit a coartar la participació directa de les entitats en els plens municipals, fet que porta a què aquesta participació només sigui possible sota el control absolut dels grups municipals. Sens dubte, un pas enrere.

• La CUP entenem la participació no només com una manera de repartir parcel·les de poder de decisió a la ciutadania sinó com un mode de governar i d’exercir la política com a tal. Entenem que ens vam presentar a les eleccions municipals per posar això de manifest i que aquesta ha de ser l’aspiració que hem de tenir. Seguirem reivindicant aquesta manera de fer des de l’oposició, i lluitarem per tirar endavant totes aquelles propostes que suposin avançar en aquest sentit com, per exemple, el pressupost participatiu, entenent-lo no només com a gestió de partides econòmiques concretes sinó com a eina de transformació social i de definició col·lectiva del projecte global de poble. En aquest camí ens hi trobarem i sumarem tots els esforços que calgui.

- Tot i així, volem remarcar que ens trobarem en tot el que serveixi per avançar en positiu i per canviar les coses però, per a això, no ens cal estar al govern. Insistim en què ens oferim a treballar conjuntament, si es considera oportú, tots els temes relatius a la participació ciutadana, la tarificació social i altres aspectes que suposin un avenç cap a la transformació social al servei del conjunt de la ciutadania.

Per tots aquests motius, creiem oportú no entrar en aquest govern i seguir treballant fent oposició critica -però constructiva- per posar tot això sobre la taula i seguir-ho explicant, que en el fons és fer el que entenem que volia que féssim una part de la ciutadania de Blanes quan ens va votar.

Més informació al bloc de seguiment de lluita institucional