L’esquerra independentista de Blanes demana el vot en contra de la prolongació de l’autopista C-32

A més, representants de la  CUP participen al llarg d’aquesta setmana d’una sèrie d’actes descentralitzats promoguts per la plataforma Aturem la C-32 en diferents barris de Blanes. En aquests actes la CUP exposarà els motius pels quals des de l’esquerra independentista es mostra una oposició frontal a l’ampliació de la C-32 fonamentada en criteris de defensa del territori i dels patrimoni natural de les nostres contrades.

Segons Jordi Brunet, un dels membres del grup de treball de territori de la CUP de Blanes «la problemàtica va molt més enllà de la mobilitat; creiem que a Blanes i Lloret cal debatre a fons sobre quin model turístic i socioeconòmic volem. L’autopista és la solució a una suposada problemàtica feta a mida del sector turístic i Abertis, que entenem tant sols els donaria, encara, més plusvàlues econòmiques a costa de treball precari i temporal per a les classes populars. Brunet ha afegit que «en cap cas una via d’alta velocitat de lògica territorial solucionaria la mobilitat entre dues poblacions tant pròximes, trinxant el territori i tallant la connectivitat ecològica entre el delta de La Tordera, Pinya de Rosa, el Vilar, Sant Pere del Bosc, etc. Creiem que cal preservar el valor del nostre entorn natural i apostar per un model de transport públic interurbà de qualitat i de baix impacte ambiental».

A més de la CUP, la campanya compta amb el suport i adhesió de l’organització juvenil Arran, el sindicat COS i l’Assemblea Antipatriarcal Sa pedra Foguera

Aquest proper diumenge se celebrarà a Blanes la consulta popular sobre la prolongació de la C32 entre Blanes i Lloret. Els col·lectius de l’esquerra independentista local han posat en marxa una campanya per fomentar la participació de la ciutadania en aquesta consulta i per demanar el vot contrari a la realització d’aquesta infraestructura.