Presentació del llibre ''Terra lliure, punt de partida'' i el documental ''Operació Garzón contra l'independentisme català'' a Blanes.

La CUP presenta el llibre ''Terra lliure, punt de partida'' i el documental ''Operació Garzón contra l'independentisme català'' a Blanes

La CUP de Blanes presentarà el proper dijous 30 d'agost el llibre ''Terra Lliure, punt de partida'' amb dos dels seus autors, Joan Rocamora i Josep Musté. També hi participarà Agustí Barrera, historiador i membre de la Cup d'Arenys de Munt.

L'acte tindrà lloc a partir de les 20h, es realitzarà al Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes i consistirà en la presentació del llibre per part dels seus autors i la projecció del documental ''Operació Garzón contra l'independentisme català'' seguit d'un torn de debat obert.

Amb aquest acte la CUP pretenem remarcar i explicar obertament una part de la història recent del moviment independentista al nostre país. Una història que sovint ha estat silenciada i menystinguda si més no per una part important dels grans mèdia.

Sobretot ara, que l'independentisme està esdevenint una opció majoritària en la societat catalana, creiem molt necessari fer aquest exercici de memòria històrica sobre Terra Lliure, una organització que va marcar clarament l'evolució del moviment independentista als Països Catalans, i sobre la ràtzia repressiva de l'estat espanyol l'any 1992 contra l'independentisme català, amb l'anomenada operació Garzón.

Des de la CUP celebrem poder realitzar aquest acte en un espai com la sala de plens de l'ajuntament de Blanes i donar així la importància que es mereix a aquesta part petita però important de la nostra història recent.

El llibre ''Terra lliure, punt de partida'' ha estat editat per Edicions del 1979 i el documental ''Operació Garzon contra l'independentisme català'' produït per llibertat.cat, amb la col.laboració d'entitats com Memòria contra la Tortura i Alerta Solidària.