S'inicia la campanya de Diners al Carrer

La formació independentista destinarà 3000 euros a projectes solidaris, socials, culturals i ecologistes d’entitats locals

La CUP posa en marxa el projecte “Diners al carrer”, una iniciativa que pretén, mitjançant una convocatòria oberta a entitats i moviments socials, retornar al carrer part dels ingressos que el regidor i la regidora de la CUP de Blanes perceben de l’Ajuntament.

Per tal de portar a terme aquesta iniciativa la formació independentista ha publicat les bases de la convocatòria al seu blog per tal que totes aquelles entitats que vulguin participar-hi les puguin consultar i fer arribar els seus projectes. La convocatòria restarà oberta fins el proper 12 de juny.

Amb aquesta iniciativa la candidatura de l’esquerra independentista porta a la pràctica un dels seus compromisos amb els que va concórrer a les passades eleccions municipals, en que es comprometia a destinar part dels recursos institucionals a projectes solidaris, socials, culturals i de defensa del territori.

Per tal de poder consultar tota la informació sobre el projecte “diners al carrer” la CUP ha habilitat un espai web i un correu específic per aquesta convocatòria, on es poden fer arribar els projectes.

Limitació de sous dels regidors de la CUP a l’Ajuntament de Blanes

El passat 24 de maig la CUP va obtenir representació per primera vegada al consistori blanenc amb un regidor i una regidora. De bon principi la formació va denunciar per excessius sous i retribucions que es destinen a càrrecs electes i grups municipals en l’actual legislatura.

Retribució cup blanes

Tal i com va manifestar en repetides ocasions la regidora de la CUP Clara Castrillo “amb l’actual règim de sous i retribucions les regidores a l’oposició podem arribar a rebre uns ingressos entre 695 i 970 euros mensuals en concepte d’assistència a reunions i sessions de treball”. La regidora ha matisat que “els representants de la CUP al consistori blanenc percebem únicament 250 euros mensuals, tot destinant la resta dels ingressos a impulsar tant el projecte de la CUP com a iniciatives com “diners al carrer”. Segons la portaveu la CUP “per avançar cap a la transformació social cal estar molt actius tant al carrer com a les institucions, participar i fomentar el treball dels moviments socials i incentivar un teixit associatiu viu, crític i actiu”.