La CUP presenta el llibre 'No tots els mals vénen d'Almansa'

El passat dissabte 11 de gener la CUP va realitzar un acte de presentació del llibre ‘’No tots el mals vénen d’Almansa. Una revisió crítica de la construcció dels Països Catalans’’ amb la presència del seu autor Toni Rico (historiador, antropòleg i professor).

En la presentació de l’acte, celebrat a la sala de plens de l’ajuntament, la CUP de Blanes va introduir el ponent tot exposant els motius pels quals es va creure convenient organitzar aquest acte. Així es va remarcar que la CUP “considerem molt important posar el debat dels Països Catalans sobre la taula especialment en un moment com l’actual, en que la mobilització popular dels darrers ha forçat l’obertura d’un procés sobiranista al Principat de Catalunya on es planteja fins i tot la possibilitat de dur a terme una consulta on es pregunti a la ciutadania sobre la independència’’.

A continuació Toni Rico va presentar les idees principals que s’apunten a ‘’No tots el mals vénen d’Almansa“, tot fent una revisió crítica de les principals visions sobre els Països Catalans que s’han donat al llarg de la història i la seva importància per entendre la situació als diferents territoris i l’estat actual del projecte de construcció dels Països Catalans. Al llarg de l’exposició van haver-hi referències al procés sobiranista obert a Catalunya i es van posar sobre la taula conceptes com territorialitat, ritmes, federalisme, etc, tot fent especial incís en remarcar la importància de la diversitat i el pluralisme per construir qualsevol projecte polític. Al final de l’acte es va obrir un torn de debat obert i intercanvi d’opinions entre els assistents.

L'acte va tenir també un record especial per Toni Lecha, militant de la CUP de Girona que ens va deixar fa uns mesos, al qual l'autor del llibre va mostrar el seu agraïment.

Abans d’iniciar la presentació del llibre, a l'inici de l'acte, es va cedir la paraula a un membre de l’ANC de Blanes que va exposar als assistents que aquell el mateix dissabte s’iniciava el gruix de la campanya ‘’signa un vot per la independència’’, tot animant a tothom a participar-hi activament.