Comunicat de suport a la vaga de fam i a les mobilitzacions en defensa de la Universitat Pública

COMUNICAT DE SUPORT A LA VAGA DE FAM I A LES MOBILITZACIONS EN DEFENSA DE LA UNIVERSITAT PÚBLICA

Des de l’Assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes volem expressar el nostre total suport i solidaritat amb en Tomàs Sayes, membre del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) que fa més de 25 dies es va declarar en vaga de fam en defensa de la universitat pública.

Volem també donar suport a la resta de mobilitzacions dels estudiants que demanen que se’ls escolti i se’ls tingui en compte a l’hora de pendre decisions que afectin a la comunitat universitària.

Des de la CUP de Blanes considerem exemplar l’actitud dels i les estudiants, així com les seves mobilitzacions i demandes per tal de convocar referendums vinculants a les facultats i generar espais en que tothom pugui expressar lliurement la seva opinió.

Per altre banda considerem vergonyosa la resposta de les autoritats universitàries i de eterminats sectors de la classe política catalana que no només han menystingut la opinió dels estudiants i intoxicat la opinió pública tot dient reiterativament que a les facultats no hi havia ni hi ha cap conflicte, sino que a més han utilitzat la repressió i la coacció per fer callar les veus crítiques mitjançant càrregues policials en les manifestacions, permetent l’entrada dels cossos deseguretat de l’estat a les facultats o obrint expedients i amenaçant amb l’expulsió a estudiants dea UAB.

Per tot aixó volem mostrar el nostre suport a les lluites en defensa d’un sistema educatiu