Consulta sobre la independència a Blanes

L’any 1948, l’Assamblea General de les Nacions Unides reunida a Paris va fer efectiva la declaració dels drets humans, on l’article 15 cita << Tota persona té dret a una nacionalitat. Ningú seràprivat arbitràriament de la seva nacionalitat, ni del dret de canviar de nacionalitat. >>; és a dir, es reconeixia el dret a l’autodeterminació. Amb la voluntat de fer efectiu aquest dret, centenars de municipis catalans ja han convocat als seus conciutadans a una Consulta Popular per l’Autodeterminació. El desembre passat, 167 municipis varen seguir els passos iniciats per la gent d’Arenys de Munt i 80 més el passat mes de febrer. El resultat és que ja han pogut decidir el futur de Catalunya quasi bé un milió de persones, estant-ne a favor de la independència més del 90% dels vots.

Tot i no ser uns resultats vinculants, la importància rau en què l’organització s’ha dut a terme des de les bases socials dels pobles, sense ajuts per part de cap administració, i gent de totes les classes socials, entitats culturals, esportives, associacions de veïns i sobretot molta gent a títol personal, s’han unit per què creuen en el dret a decidir.

Ara ens toca a nosaltres, el passat divendres 5 de Març va tenir lloc a la Casa del Poble una reunió informativa, on es convidava a tots els blanencs a assistir-hi i col·laborar en la tasca de l’organització d’una Consulta per la Independència a Blanes. La Candidatura d’Unitat Popular de Blanes (CUP) hi ha estat present des de l’inici, juntament amb d’altres entitats locals. No hi ha encara prevista cap data per fer-la, perquè el més important és que es faci ben feta, que tot el poble se n’assabenti i que tothom tingui l’oportunitat de votar. Per això necessitem organitzar-nos en comissions de treball, que duguin a terme temes com comunicació, publicitat, tresoreria, organització electoral, serveis informàtics, etc. Si creus en el dret a decidir, no ho dubtis, comunicans-ho a [email protected] o bé truca al 646667393 – 676130151.