el correllengua torna a Blanes per segona vegada

El Correllengua es posa a caminar a Blanes

Després del tret inaugural el passat 28 de juny a la Catalunya Nord on la flama del Correllengua es va fusionar amb la flama del Canigó al monestir de Sant Miquel de Cuixà, la iniciativa popular en defensa de la llengua catalana més important que es fa arreu del seu país inicia el seu camí a la capital de La Selva, Blanes.

La dotzena edició del Correllengua, que promou la Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL), arrencarà de manera oficial el proper dissabte sis de setembre a la vila costanera amb tot un seguit d'actes encaminats a conscienciar la població sobre la importància de revitalitzar el nostre idioma. La jornada s'iniciarà a les sis de la tarda amb una cercavila de gegants, bastoners, falconers i capgrossos que acabarà a la plaça dels Dies Feiners, on es realitzaran la resta d'actes. Hi haurà una fira d'entitats amb la presència de les associacions més rellevants de Blanes. Una de les atraccions de la jornada serà el mercat d'intercanvi de llibres en català on els ciutadans podran triar i remenar i bescanviar obres. Després es realitzarà la lectura del manifest, que enguany ha escrit l'escriptora d'Alcoi, Isabel-Clara Simó. Un cop llegit el manifest, els diferents grups que han participat en la cercavila actuaran a la plaça per exhibir la vitalitat de la cultura popular. A les vuit del vespre els assistents podran guadir d'un berenar-sopar i posteriorment podran sentir l'actuació del cantautor Miquel del Roig.