El parlament europeu aprova la Directiva de la Vergonya

Amb els vots dels europarlamentaris del PSOE

Avui s’ha aprovat per 369 vots a favor, amb els vots dels europarlamentaris del PSOE, 197 vots en contra i 106 abstencions al Parlament Europeu, el text de la Directiva de la Vergonya sobre el retorn de persones immigrades.

L’aprovació d’un text d’aquestes característiques agreuja i legitima la vulneració de Drets Humans que implica per sé l’existència de Centres d’Internament per a estrangers (CIES) en una societat democràtica com es diu l’europea.

Els CIES són centres de caràcter no penitenciari on es deté, de manera cautelar o preventiva –en espera de ser expulsats- els estrangers no pertanyents a la UE que es troben en situació administrativa irregular -sense papers- a l’Estat espanyol. El motiu de la detenció i posterior internament no és haver comès un delicte –en aquest cas s’aplica el Codi Penal i internament en una presó- sinó haver comés una falta administrativa. Com per exemple, no haver renovat el DNI o no haver pagat una multa.