La proposta, que fou recollida i presentada pel grup municipal d'EUiA-ICV i la regidora no adscrita Lourdes Fàbrega, insta a iniciar aquest mateix any el procés de modificació del redactat de l’actual reglament orgànic municipal (ROM) per tal d’incorporar en el seu articulat la possibilitat que les entitats de Blanes puguin participar i intervenir directament als Plens municipals així com incloure la possibilitat de formular preguntes escrites al plenari, prèvia sol·licitud.

La moció fou aprovada amb els 5 vots a favor dels proposants, el vot contrari dels dos regidors del PP i les 12 abstencions per part dels grups municipals del PSC i de CiU. Al finalitzar el ple des de la CUP es va agrair el suport rebut i que la moció fos finalment aprovada. Malgrat tot es va qüestionar l’abstenció massiva dels dos grups majoritaris i es va demanar que tot i així s’impulsés el procés amb màxima celeritat i entusiasme, tot recordant els terminis que marquen la proposta i que l’acord inclou informar pertinentment a les entitats del municipi de tot el procés encetat amb l’aprovació d’aquesta moció. També es va recalcar que impulsar mecanismes de participació ciutadana és una qüestió de voluntat política dels governants i es va demanar màxima implicació del consistori per fer possible avançar cap a una política més propera a la ciutadania.

Finalment la CUP va preguntar també sobre el Pla Director de Participació Ciutadana, recentment paralitzat per l'equip de govern, tot demanant que s’informés detalladament a les entitats de l'estat del tema i que es fes públic a la web municipal.

Podeu escoltar el Ple íntegre, així com les intervencions de la CUP al final del mateix, clickant en el següent enllaç: