En compliment d’una moció de la CUP, comença el procés participatiu per elaborar el Pla Director de Participació Ciutadana de Blanes

Ahir dimarts es va celebrar la primera reunió per tal de constituir la comissió ciutadana i d’entitats per elaborar un Pla de Director de Participació Ciutadana a Blanes. Aquesta trobada respon a l’aprovació de la moció que la CUP va presentar al Ple municipal del passat mes de juliol.

En aquesta moció des de la CUP es demanava que, abans de finalitzar l’any 2012, es convoqués a les entitats, partits i a la ciutadania en general per tal de constituir una comissió que posi en marxa un procés obert per d’elaborar un pla director de participació ciutadana. Una nova eina de treball que impulsi i vetlli per la democràcia participativa a Blanes.

La trobada va començar amb una explicació general sobre participació ciutadana, on es remarcaven molts dels aspectes inclosos en la part expositiva de la moció original de la CUP. La proposta que es va fer des de l’àrea de participació de l’ajuntament contempla la creació, per aquest mateix mes de gener,  d’una comissió de seguiment del procés d’elaboració del pla (integrada per representants de partits, associacions i persones individuals).

La CUP de Blanes vam assistir-hi i un cop finalitzada la presentació vam intervenir per demanar que es garantís la participació de col·lectius que potser a hores d’ara no estan inscrits a cap cens municipal, però que també aporten molt a la vida social de Blanes. Creiem que aquest aspecte és imprescindible per tal que el procés sigui realment representatiu de la societat blanenca.

També es va demanar detallar la composició de la comissió de seguiment per tal de garantir que la societat civil (entitats i ciutadans) tinguèssin més pes que els representants de partits polítics, ja que de no ser així aquesta no tindria garanties suficients d’escoltar realment la veu del carrer.