FEM UNA CLARA APOSTA PER LA SOLIDARITAT PORTES ENDINS I PORTES ENFORA

Les CUP han fet una clara aposta per tal d’aconseguir que les nostres viles i ciutats siguin un exemple de solidaritat. Solidaritat portes endins i portes enfora. Solidaritat com a compromís dels ciutadans en la defensa i gestió dels seus drets i serveis públics i com a compromís amb els pobles que lluiten pel seu dret a la vida, a la dignitat i a la lliure determinació. Aquesta solidaritat, ha de veure’s reflectida tant des de l’actuació institucional i popular, com des de la promoció educativa dels valors que la fan possible, i de la sensibilització social sobre el fet que una altre món és realment factible: un sol món per a pobles diversos.

EN SUPORT DELS DRETS HUMANS, CIVILS I POLÍTICS INDIVIDUALS I COL·LECTIUS

Solidaritat amb tothom que pateixi discriminació i vulneració dels seus drets humans i civils a casa nostra. Cal apostar decididament en aquest sentit per la lluita contra l’exclusió i per la igualtat de drets, inclòs el dret de vot dels immigrants. Cal estar atents per denunciar qualsevol transgressió contra els drets individuals i col·lectius i comprometre’ns activament en un exercici permanent de pedagogia social.

SOLIDARITAT INTERNACIONALISTA...

• AMB ELS POBLES QUE LLUITEN PEL SEU DRET A L’AUTODETERMINACIÓ EN L’ACTUAL ESTAT ESPANYOL

Solidaritat política amb els moviments dels pobles i nacions que, en el marc de l’actual estat espanyol, lluiten pel seu dret a decidir lliurement sobre el seu propi destí, el dret a l’autodeterminació. Y aquesta solidaritat s’ha de concretar avui de manera molt específica amb l’esquerra abertzale davant la repressió que pateix i que ens allunya, malauradament, d’un escenari en el què el diàleg i la negociació obrin la possibilitat a la resolució del conflicte a Esukal Herria. La Cup de Blanes assumeix plenament i aplica en aquest cas el lema cunyat per la Plataforma per la Pau de Blanes: LA PAU HA DE SER EL RESULTAT DE LA RESOLUCIÓ NEGOCIADA I DIALOGADA DELS CONFLICTES I NO LA IMPOSICIÓ DEL QUE TÉ MÉS FORÇA.

(Enllaç amb Contra la llei de partits i en solidaritat amb PCTB i ANB)

• AMB ELS POBLES DEL MÓN QUE LLUITEN PEL SEU DRET A LA VIDA, LA DIGNITAT I LA LLIURE DETERMINACIÓ. LA CUP DE BLANES DIEM UN SÍ DECIDIT AL PRESSUPOST MUNCIPAL DE COOPERACIÓ

Solidaritat amb els pobles del món que lluiten pel seu dret a la vida, a la dignitat i a la lliure determinació. En aquest sentit cal definir el nostre suport amb els pobles del Sàhara, Palestina, Txetxènia, Iraq, Cuba, Veneçuela, Equador, Bolívia..., davant les agressions imperialistes.

Per altra banda, la CUP de Blanes manifesta el seu suport al pressupost municipal de cooperació i solidaritat i denuncia les actituds oportunistes i insolidàries de quins volen confondre al poble de Blanes mb la seva demagògia. Les possibles precarietats a casa nostra es resolen amb més justícia social i una distribució més equitativa de la riquesa, i no treient el suport solidari als pobles empobrits per les polítiques colonialistes i neocolonialistes de l’imperialisme i les grans multinacionals