L’Ajuntament de Blanes rebrà un guardó que l’acredita com a municipi més transparent i participatiu de Catalunya.

L’Ajuntament de Blanes encapçala la llista dels municipis més transparents i participatius de Catalunya, segons el darrer informe que ha publicat aquest matí Transparency International.

L’entitat després d’haver estudiat més de 800 municipis d’arreu del principat ha valorat molt positivament les accions que ha emprés l’equip de govern en aquest darrer any.

Entre d’altres iniciatives, l’estudi ressalta que s’hagin publicat per primera vegada a la pàgina web les retribucions dels càrrecs electes, càrrecs de confiança i del personal tècnic de l’ajuntament;  que s’hagi efectuat una audiència pública per informar sobre el contingut del pressupost en el qual els ciutadans ha pogut debatre i decidir amb el regidor d’hisenda sobre la distribució d’algunes partides; que s’hagin obert els plens municipals als ciutadans amb la modificació del ROM;  que es publiqui al web regularment informació sobre el compte general i la gestió econòmica de l’Ajuntament i els detalls de tots els contractes signats que tenen vigència a dia d’avui.

L’Ajuntament de Blanes ha sumat la màxima puntuació en diferents àmbits, com ara en transparència financera i en  l’apartat referent a l’impuls d’eines participatives, gràcies a l’aprovació del Pla Director de Participació Ciutadana, i la seva posterior presentació en un acte multitudinari celebrat a la ciutat esportiva amb la presència de més d’un centenar d’entitats i tres-centes persones.

El guardó es lliurarà el proper mes de gener, en un acte que es celebrarà a la ciutat de Girona.

Des de la CUP de Blanes volem felicitar l’equip de govern per totes les actuacions que ha dut a terme durant aquest any a favor de la transparència i la participació en el nostre municipi i, al mateix temps, els animem perquè  continuïn  treballant en aquesta línea per tal que l’any vinent es pugui revalidar aquest magnífic reconeixement.

Blanes, 28 de desembre del 2013.

CUP Blanes