La CUP fa arribar una proposta de moció per incentivar la participació ciutadana a tots els grups municipals representats a l’ajuntament

La CUP de Blanes ha fet arribar una proposta de moció a tots els grups municipals  amb representació al consistori per posar en marxa l’elaboració d’un pla de Participació Ciutadana amb l’objectiu d’incentivar i concretar els mecanismes de participació a la vila.

Durant la campanya per les darreres eleccions municipals tots el partits (inclosa la pròpia CUP) vam fer propostes relatives a fomentar la participació ciutadana a Blanes. Així, tot i no haver obtingut finalment representació al consistori creiem necessari exercir la política des de tots els fronts possibles i a través de tots els mitjans al nostre abast. Per això fem arribar aquesta proposta a tots els grups per tal que la valorin i, si ho creuen oportú, la recullin per ser debatuda en el proper Ple municipal.

Actualment la participació ve regulada pel Reglament de Participació Ciutadana (aprovat l’any 2006), que recull una sèrie de principis que si bé posen de manifest la importància i els valors de la participació no acaben de precisar del tot aspectes concrets com ara els mecanismes, el tempo dels processos participatius, el designi dels ciutadans i associacions com a part activa, etc. La proposta que fem arribar a tots els grups és per posar en marxa un procés obert que, amb la participació de tots els sectors de la societat blanenca, elabori un pla de participació ciutadana que aclareixi, concreti i reguli les actuacions que s’han posar en marxa per tal que la participació sigui efectiva i real.

A més, entenem que l’elaboració de qualsevol pla de participació ciutadana hauria de ser ja de per sí un procés participatiu. Qui millor que ciutadans i associacions, en el fons usuaris i destinataris finals de qualsevol política de participació ciutadana, per elaborar i revisar el marc que posi les normes de participació a la nostra vila.

Des de la CUP considerem aquest un tema que pot ser d’interès pel conjunt d’associacions i ciutadans de la nostra vila i esperem per tant que pugui ser debatut de manera oberta en el proper Ple municipal.