La CUP ha registrat una petició demanant a l'equip de govern de l’Ajuntament de Blanes que convoqui una audiència pública sobre els pressupostos municipals per l'any 2015.

L'Audiència Pública és un espai de participació ciutadana que té per objectiu que els ciutadans i les entitats del municipi puguin rebre informació de manera directa per part del govern municipal sobre temes i actuacions municipals d'interès general, i al mateix temps, que aquests també puguin intervenir en la sessió per a demanar explicacions o matisos sobre el tema tractat, i formular propostes i suggeriments a l'equip de govern, per tal que els prengui en consideració.

Fins a l'actualitat, aquesta eina participativa no s'ha utilitzat mai al nostre municipi si bé es contempla de manera expressa en el Reglament de Participació Ciutadana i la mateixa esdevé imprescindible per a la transparència de la gestió municipal.

Entenem doncs, que el pressupost i les ordenances fiscals són un tema primordial de la vida política municipal que afecta de manera directa als veïns i veïnes del municipi, així com al teixit associatiu, motiu pel qual esdevé necessària la convocatòria d'una audiència pública sobre els pressupostos i les ordenances fiscals.

Per la participació i la transparència Audiència Pública ja!