La CUP reclama que el pavelló vell no s'enderroqui i pugui ser utilitzat provisionament per les entitats blanenques

Des de la CUP lamentem, una vegada més, la manca de transparència, informació i sobretot de participació de les entitats i dels ciutadans i ciutadanes de Blanes en els processos decisoris que afecten al conjunt de la població.

En aquesta ocasió, a través de la premsa, el poble s’ha assabentat que el pavelló vell s’enderrocarà properament sota l’empara de l’excusa que no es poden gestionar ni mantenir dos complexes tan similars com la nova ciutat esportiva i el pavelló vell.

D’aquesta manera, una vegada més, l’equip de govern menysprea a les entitats culturals, juvenils, socials, solidàries, educatives, polítiques, mediambientals del nostre municipi, donat que, amb la ciutat esportiva s’ha solucionat únicament, i de manera parcial, la problemàtica que afectava a les entitats esportives. Però, en cap cas s’ha solucionat la problemàtica existent al nostre municipi sobre la manca d’un equipament públic que pugui acollir la totalitat de la resta d’entitats i els actes i activitats programades per aquestes.

Així doncs, davant la manca actual d’un equipament públic, polivalent, que esdevingui ser el motor del teixit associatiu blanenc, des de la CUP entenem que part de les instal·lacions que formen part del pavelló vell es podrien destinar, encara que fos en caràcter provisional, per aquesta funció a efectes d’enfortir el teixit associatiu blanenc.

Aquest fet solucionaria provisionalment la manca d’espai públic per al funcionament ordinari de les entitats, a més, de fomentar els projectes conjunts entre entitats i ser l’aparador idoni per donar rellevància els projectes i les activitats que desenvolupen les entitats del nostre municipi.

Lamentablement, però, l’equip de govern, prescindint de qualsevol diàleg amb les entitats, i de la possibilitat de cercar qualsevol forma imaginativa de finançament de l’equipament, fins i tot col·lectiva, decideix enderrocar en caràcter immediat la totalitat de les instal·lacions del pavelló vell, convertint-se en una maniobra estranya i poc definida, allunyada de la realitat de Blanes i de la seva ciutadania.

El futur de la zona que ocupa actualment el pavelló vell (conegut també com l’Illa de Blanes o l’Illa Isozaky ) no està gens clar, o almenys no ho està pels ciutadans. Pel que sembla però, tots els partits amb representació al consistori sí que gaudeixen de certa informació de per on aniran els trets i els usos d’aquesta finca. Això es va en el debat d’un punt d’urgència introduït a corre cuita en el ple municipal del passat 21 de juliol constatant l’opacitat i la manca de transparència habitual en la manera de procedir del consistori blanenc.