Posicionament sobre les declaracions homòfobes del regidor de turisme de l'Ajuntament de Blanes

Aquest passat cap de setmana s’ha celebrat als municipis de Santa Susanna i Pineda de Mar la primera edició del festival Pride, un conjunt d’actes festius i reivindicatius oberts a tothom que giren al voltant dels col·lectius gay, lesbià i transsexual. Aquest esdeveniment s'havia de dur a terme inicialment a la vila de Blanes. Malgrat, en un principi, l’equip de govern de l’Ajuntament de Blanes va donar suport a la celebració de l’acte, aquest, finalment es va fer enrera al·legant motius econòmics i de disponibilitat d’espais adequats per aquestes dates. Finalment el regidor de Turisme de Blanes Fernando Gómez ha acabat afirmant  que un “esdeveniment homosexual' és 'incompatible' amb el turisme familiar”.

Arran d’aquests fets, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes volem fer públiques les següents consideracions:

·  No entenem com s’ha arribat a la situació actual donat que en el Ple de 29 de Juny de 2009 es va aprovar que el nostre municipi fos la primera ciutat de l’estat espanyol en declarar-se Gay Friendly.

·  Demanem responsabilitat i coherència a l’equip de govern en totes i cadascuna de les decisions adoptades així com la definició d’un projecte clar pel poble de Blanes que respongui a la realitat i necessitats dels blanencs i blanenques.

·  Per això, creiem imprescindible un posicionament clar i rotund de l’equip de govern en rectificació de les declaracions homòfobes realitzades pel regidor de turisme de l’Ajuntament de Blanes.

·  Considerem que aquest tipus d’actituds intolerants i discriminatòries no tenen cabuda a la nostra societat i que, el consistori, com a màxim òrgan representatiu de la societat blanenca, hauria de predicar amb l’exemple.·  Així mateix, demanem a l’actual equip de govern que aclareixi si té realment algun projecte clar i definit en matèria d’activitats turístiques per a Blanes i quins són els criteris en aquesta matèria.