Punt de Trobada sobre el nou POUM de Blanes

El passat divendres 24 d’octubre a les vuit del vespre es va celebrar el primer Punt de Trobada organitzat per la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes (CUP Blanes) a la sala d’actes de la biblioteca comarcal.

Els Punts de Trobada són unes jornades que les CUP dels Països Catalans utilitzen com a eines per copsar la voluntat de la gent del nostres municipis, barris, carrers. L’objectiu és acostar el debat polític a la ciutadania, creant espais de participació popular tot exercint la democràcia real, directa i desacomplexada.

Aquest primer Punt de Trobada va girar al voltant del nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) ), aprovat pel consistori i actualment en fase d’exposició pública fins el proper 14 de novembre. El nou POUM definirà el futur de Blanes pels propers 20 anys, i des de la CUP de Blanes es considera que aquest debat ha de ser obert, transparent i entenedor de cara a la ciutadania, i que sobretot hauria de permetre construïr entre tots i totes el Blanes que volem.

En aquest primer Punt de Trobada al voltant de 25 persones es van congregar a la biblioteca comarcal per escoltar les propostes de la CUP de Blanes i sobretot per opinar, i expressar dubtes i reflexions sobre el nou POUM.

Per iniciar l’acte membres de la CUP de Blanes van explicar en que consisteixen els Punts de Trobada, que aquests seràn periòdics i que giraran al voltant de diferents temàtiques d’interès per a la societat blanenca. Acte seguit es van exposar les línies generals del debat en base a tres grans eixos: creixement i l’habitage, espais verds i patrimoni, i finalment el model econòmic al que tendeix Blanes.

A partir d’aquí es va generar un debat que va es va allargar durant més d’una hora i mitja, en el qual els assistents van expressar la seva visió sobre el POUM i el model de poble que tenim actuament.

Les propostes i idees recollides durant aquest punt de Trobada seràn debatudes i considerades per la CUP de Blanes per tal d’incorporar-les a les alegacions al POUM que aquesta formació presentarà properament. Des de la CUP es va animar també als assistents a exercir el seu dret a opinar i aclarir qualsevol aspecte del POUM que considerin important, ja sigui a fent-ho a través de col.lectius, entitats, associacions de veïns o presentant alegacions a títol individual si ho creuen convenient.

Finalment l’acte es va donar per acabat amb l’agraïment de la CUP de Blanes a tots els assistents per haver participat en aquest primer Punt de Trobada.

L’anàlisi del POUM elaborat per la CUP de Blanes es pot descarregar a la seva pàgina web (www.blanes.cup.cat) i per qualsevol dubte, suggerència o aclariment s’hi pot contactar a través del correu electrònic ([email protected]).

Document de treball Punt de Trobada sobre el POUM