Punt de trobada sobre Immigració i esquerra independentista, l'aliança necessària.

El passat dilluns 16 de marc es va celebrar a la Casa Saladrigas el segon Punt de Trobada organitzat per la Candidatura d’Unitat Popular de Blanes (CUP Blanes). Després de debatre sobre el nou POUM en un primer acte celebrat el passat mes d’octubre, des de la CUP de Blanes es volen seguir impulsant debats oberts i dinàmiques de participació ciutadana amb l’objectiu d’acostar el debat polític a la ciutadania.

En aquest segon Punt de Trobada des de l’assemblea de la CUP de Blanes es va plantejar un debat obert sobre Immigració i esquerra independentista, l’aliança necessària pels drets individuals i col.lectius.  Així, entre 15 i 20 persones es van trobar a la Casa Saladrigas per debatre diferents propostes i inciatives al voltant del tema central del debat. L’acte va començar amb una breu presentació per part de membres de la CUP, on es va informar als assistents en que consisteixen els punts de trobada i perque des de la CUP s’impulsen aquets debats, l’objectiu dels quals és obrir i crear espais de participació popular i d’exercici de la democràcia des de la base, de manera assemblearia, directa i desacomplexada.

A continuació es va introduïr el tema del debat, tot centrant alguns dels punts i eixos que posteriorment van ser valorats, desenvolupats i discutits pels assistents a l’acte. En primer lloc es va fer una aproximació al fenòmen migratori i de nova ciutadania, tot analitzant-ne les causes i les conseqüències que s’en deriven. Des de la CUP es va plantejar que els problemes de precarietat social, nacional i democràtica ja hi són dins la societat catalana i no és en cap cas la immigració qui els crea; de manera que el tractament d’aquest fenòmen ha d’estar forçosament vinculat a la lluita per la solidaritat, la justícia social i la cohesió de les classes populars. També es van discutir i valorar els marcs legals existents que regulen el fenòmen migratori, ja sigui a través d’acords internacionals (declaracions dels drets  humans), o bé mitjançant el Pacte Nacional per a la Immigració (Generalitat de Catalunya) i especialment el Pla local d’acollida, ciutadania i interculturalitat de Blanes (PLACI) com a eina de treball institucional més propera que tenim a la nostra vila.

A partir d’aquí es va generar un debat en que, durant més d’una hora, els assistents a l’acte van plantejar diferents questions i van opinar sobre el tema tot aportant experiències, dubtes, idees i propostes. Una part important del debat va estar centrada en quines accions de base es poden empendre per tal de promoure l’autoorganització ciutadana i avançar cap a una societat més cohesionada socialment.

Document sobre el Punt de Trobada