Resum del ple del dijous 30 de maig

Des de la CUP volem obrir un espai de valoració, debat i difusió del que es parla, succeix i decideix en els Plens municipals. Perque creiem que la política municipal l’hem de fer entre tots i cal la participació de tothom per decidir quin és el Blanes que volem!

El passat Ple Municipal celebrat el 30 de maig va posar de manifest, una vegada més, la pobre consideració que l'actual equip de govern té de la noció “participació ciutadana”. La nova Ordenança reguladora de la neteja viària i de la gestió dels residus n'és l'exemple més recent. Sense tenir en compte comunitats de veïns ni ciutadans s'ha elaborat aquesta nova ordenança que regularà la neteja de la via pública, de les platges, dels residus comercials i industrials i les sancions a particulars en infraccions en la recollida selectiva. Des de la CUP animem a tots els blanencs a llegir la nova ordenança i a presentar al·legacions si ho creuen convenient. Aquí teniu l'enllaç: http://www.blanes.cat/docweb/2013-05-13-np-aportacionsordneteja

Un altre punt debatut durant el Ple i que des de la CUP creiem important ressaltar és la modificació del conveni urbanístic referent als terrenys on s'ubica l'antiga Cooperativa de Pagesos per tal de facilitar la instal·lació d'un supermercat amb el seu respectiu aparcament. La CUP aposta per un comerç de proximitat i pel teixit comercial dels barris. La construcció d'una gran superfície resultaria mortal pels petits comerciants de la Plantera. Denunciem, doncs, la hipocresia i demagògia que suposa apel·lar a nous llocs de treball quan en realitat se n'afavoreix la destrucció de molts per obtenir-ne només uns pocs llocs de treball i a sobre precarcis.

Per últim, denunciar que alguna cosa no funciona correctament si els grups municipals no reben les propostes de moció que les entitats i els ciutadans els hi fan arribar, com va ser el cas de l'associació de famílies acollidores de nens/es sahrauís de Blanes. La seva moció només va ser rebuda, recollida i presentada pel grup d'EUiA-ICV. La moció va ser aprovada per unanimitat.

La proposta de modificació del ROM que la CUP va intentar presentar l'anterior ple per tal de què els plens fossin més oberts a la ciutadania no va tenir tanta sort, ja que fou sotmesa a un informe jurídic per part de l’equip de govern, resolt dies després desfavorablement cap a la proposta, de manera que ni tan sols es va arribar a debatre en el plenari. Paradoxament en aquest darrer Ple s'han debatut dues propostes d'entitats que han estat recollides i exposades per grups municipals representats al plenari. Sense anar més lluny, la proposta de la CUP precisament anava encaminada cap a la modificació el reglament que regula el funcionament dels plens municipals, per permtre que siguin les entitats les que exposin, argumentin i defensin les seves propostes amb veu pròpia.

Podeu consultar el resum del Ple al següent enllaç: http://es.scribd.com/doc/145861613/RESUM-PLE-MAIG-2013-pdf